Kreativ sparringspartner til Danmarks mest ambitiøse motorsportshold
Blikfang har været med siden opstarten af Danmarks nye store motorsportshold GMB Motorsport. I tæt samarbejde med GMB-teamet har vi udviklet en komplet grafisk identitet til holdet, der allerede i holdets første sæson har sikret sig kvalifikation til det legendariske 24-timers løb på Le Mans.
At GMB Motorsport har fart over feltet både på og uden for asfalten afspejler sig helt naturligt i virksomhedens grafiske profil. Logoet er designet med vinger, og det grafiske kendetegn tager afsæt i det ternede flag. Brugen af vinger, vinkler og vilde farver skaber en illusion af drama og høj fart, ligesom det typografiske valg er med til at understrege, at teamet er en yderst professionel og meget ambitiøs del af dansk og international motorsport.
“Blikfang har været med til at skabe fundamentet for vores visuelle identitet med nogle skarpe detaljer, som vi efterfølgende har kunnet implementere i vores daglige arbejde. På den måde er der blevet bygget et solidt chassis, som vi har kunnet bygge vores markedsføringsmateriale op omkring” – udtaler kommerciel chef i GMB-koncernen Ninna Brandt.
Hos Blikfang har speederen været trykket i bund siden projektet fik grønt lys. Vi har været i pitten og har udviklet alt fra logo og grafiske kendetegn til design af bilernes look, køredragter og sponsormateriale. Efterfølgende har GMB Motorsports egne medarbejdere taget opgaven nogle omgange videre og har implementeret den grafiske identitet i hele deres forretning.